Az első este

2012.07.13. 22:43

Az első éjszakát Stockholmban töltöttük ebben a hotelben. A szobák szenzációsak voltak, kettesével vltunk beosztva.

1 szállás.jpg

Amikor megérkeztünk egy fogadással vártak minket a szervezők. Finom tengeri halat ehettünk epres, magvas salátával. A vacsora után szervezett program nem volt, mivel a résztvevők teljesen különböző időpontban érkeztek meg ezen a napon. A vacsora után többen az ebédlőben maradtunk. Előkerült a bőröndünkből a pálinka. Ez segítette a felszabadult ismerkedést. :)

Nagyon kíváncsiak voltunk egymásra. Izgatott volt mindenki. A bemutatkozások után kiderült számunkra, hogy nagyon sok néptáncos van a körünkben. Így indítványoztam, hogy táncoljunk. Elég nagy problémát okozott az, hogy hogyan varázsoljunk zenét a tánchoz. A lelkesedésünk nem csökkent. A brazilok csomagjaiból előkerüktek a hangszerek.

1b brazil hangszerek 2.jpg

A képen egy török lányt, Aydint láthatjátok, az említett dobokkal. Elkezdődött az éneklés és gyorstalpaló dobtanítás. A tánc sem hiányozhatott. Első körben zenelejátszó eszköz hiányában Aydin kapta elő telefonját, amelyről törökzenét hallgattunk és megmutatott nekünk pár táncot. Később, ahogyan a lap-topok is előkerültek, megismerkedhettünk más népek táncaival is.

E rögtönzött mulattság körülbelül éjfélig tartott, amikor a szervezők bejelentették nekünk, hogy sikerült vasalót szerezniük. A vasaló egy igen lényeges eszköz volt többünknek, mivel másnap a megnyitón népviseletben vehettünk részt. Így hajnal egy órakor igen sokan álltunk neki a bőrönből érdekes állapotban elővett ruhák kivasalásához. Tökéletes körülményeink voltak ehhez, mint láthatjátok az ágyaink szolgáltak vasalódeszkául. :D

2 vasalás3.jpg

A képen Maja Farkasovát, a szlovák lányt láthatjátok. Tudni kell róla, hogy ő teljesen szlovák, mégis kitűnően beszélt magyarul, mert magyar környezetben nőtt fel Szlovákiában. Vele végig magyarul beszéltem. :) Miután mindenki sikeresen kivasalta a viseletét nyugovóra tértünk egy óra tájékában.

Címkék: kongresszus népviselet Svédország IOV

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.